پلتفرم‌های نرم‌افزاری و کسب‌وکاری در پاد، پرشتاب در حال توسعه هستند به طوریکه طی دو سال اخیر تعداد قابل توجهی از کسب‌وکارها در پاد فعال شده‌اند و در نتیجه سرویس‌های پلتفرمی و کاربری متنوعی در یک زیست‌بوم پیچیده مبتنی بر سرویس، عملیاتی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند. سرویس‌هایی که از پایین‌ترین لایه ارائه زیرساخت تا لایه‌های ارائه خدمت‌رسانی به مردم گسترش یافته‌اند. این در حالیست که پاد در سطحی از بلوغ فنی و کسب‌وکاری قرار دارد که سرمایه‌گذران و ذینفعان اصلی آن نگران و پیگیر یکی از مهمترین عوامل دوام و توسعه این زیست‌بوم پیچیده و پیشرفته، یعنی پشتیبانی با بالاترین سطح کیفیت هستند.
تحقق این مهم با توجه به سرعت توسعه پاد نیازمند یک برنامه‌ریزی میان‌مدت و سریع جهت پیاده‌سازی سازوکار خوب پشتیبانی جهت کنترل و مراقبت از وضعیت موجود است. در گام‌های آغازین توسعه پاد در فناپ‌سافت، آقای حمیدرضا آموزگار دغدغه پشتیبانی از پاد را با مدیران مجموعه مطرح کردند و از همان ابتدا به موازات توسعه نرم‌افزاری پلتفرم‌مرکزی و پلتفرم‌های پایه، تامین و تجهیز زیرساختها و منابع و اجرای رویه‌های مورد نیاز جهت پشتیبانی از سرویس‌ها به صورت 7x24 نیز در دستور کار واحدهای اجرایی و فنی قرار گرفت. به این ترتیب خدمات پشتیبانی مشتریان، پایش و مدیریت رویدادها، مدیریت وقایع، مدیریت دارائی‌ها، مدیریت امنیت اطلاعات و مدیریت تغییرات به عنوان فرآیندهای اساسی و حیاتی پشتیبانی با اولویت بالا اجرایی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.
از طرفی این اتفاق نظر میان سرمایه‌گذران، مدیران ارشد و ذینفعان اصلی پاد وجود داشت که برنامه ریزی میان‌مدت پشتیبانی که در بالا ذکر شد جهت کنترل وضعیت موجود کفایت می‌کند، اما آینده محیطی با این میزان تعدد و تنوع شرکت‌ها، کسب‌وکارها و سرویس‌ها به صورت بلندمدت را تامین نخواهد کرد و کارکرد غیرمتمرکز هر بخش امکان مدیریت استراتژی‌های کلان و قانون‌گذاری یکپارچه سرویس‌های ارائه شده را سلب می کند. بنابراین طبق مصوبه آذرماه 1398 هیئت عامل پاد با حضور آقایان دکتر شهاب جوانمردی، کیوان جامه‌بزرگ، محمود کریمی و مهرداد حداد کمیته ای از نمایندگان فنی و کسب‌وکاری فناپ و نماینده هیئت عامل پاد تشکیل شد تا مامور طراحی یک معماری یکپارچه پشتیبانی با بهره‌گیری از به‌روشهای مطرح جهانی از قبیل ITIL جهت طراحی فرآیندهای پشتیبانی و SIAM جهت یکپارچه سازی اجرا و مراقبت از پشتیبانی پاد گردد.
پایگاه اطلاع رسانی پشتیبانی پاد با هدف اطلاع‌رسانی وضعیت و خروجی‌های پشتیبانی پیاده سازی شده است. به این ترتیب ذینفعان و مدیران می‌توانند اطلاعات سرویس‌ها، وضعیت تغییرات و اجرای فرآیندهای پشتیبانی را از این پایگاه دنبال کنند و در لینک تماس با ما نظرات، پیشنهادات و یا سوالات خود را مطرح نمایند.